In modeljaar 1960 werd de 356 A vervangen door een volledig opnieuw ontworpen 356 B (T5). Zijn vermogensbereik liep van 60 pk in de 356 B 1600 tot 140 pk in de 356 B 2000 GS-GT Carrera 2.
Het belangrijkste visuele verschil tussen de B serie en het vorige model omvatte de voorbumper inclusief grotere bumperrozetten, die ongeveer tien centimeter hoger zat en de koplampen die ook veel hoger werden geplaatst. De claxonroosters naast de verder naar voren uitstekende voorknipperlichten waren vlakker en hadden twee verchroomde strips. De voorkaphandgreep was onderaan ook breder. De twee lampjes voor de kentekenplaatverlichting zaten geïntegreerd in de hoger geplaatste achterbumper, terwijl het achteruitrijlicht onder de bumper zat bevestigd.
Voor modeljaar 1962 (T6), kreeg de 356 B een voorkap die veel breder werd aan de onderzijde en een tankdop in het rechterspatscherm. Twee verticale ventilatieroosters zaten geïntegreerd in de grotere voorkap.
Alle 356 generaties waren ook leverbaar in een open versie (Cabriolet, Speedster of Roadster).
Vanaf de 365 A, kregen specifieke sportieve versies de extra aanduiding 'Carrera' en werden aangedreven door een Fuhrmann motor.
Deze motor, genaamd naar ontwerper Ernst Fuhrmann, was herkenbaar aan de vier bovenliggende nokkenassen, die door haakse aandrijfassen werden aangedreven. De motor had ook een dubbele ontsteking met twee afzonderlijke verdelers.