Hoofdmenu
ENGLISH  |  DUTCH
Porsche Classic Center Gelderland

 

Contact
Porsche Classic Center Gelderland

Ressenerbroek 2

6666 MR Heteren

T +31 (0)26 356 0 901

F +31 (0)26 356 0 930
info@porscheclassiccentergelderland.nl

 

Openingstijden

ma t/m vrij
7.30 - 18.00 uur

zaterdag
9.00 - 17.00 uur

zondag
gesloten

 





 

Modellen
Hoofdmenu
Porsche 911/911S

Porsche 911/911S

Voor modeljaar 1974 werd het carrosseriedesign van de Porsche 911 voor het eerst opnieuw ontworpen. In aanvulling op een Coupé en een Targa versie werd er ook een Cabriolet leverbaar, vanaf modeljaar 1983.

Het meest in het oog springende kenmerk van deze 911 generatie is de hoger geplaatste bumper, voorzien van zwarte stootrubbers. Tussen de achterlichten van het G model zit een rood paneel en een Porsche logo in rood of zwart, afhankelijk van het modeljaar. Naast de achterste kentekenplaat zitten twee grote stootrubbers met geïntegreerde kentekenplaatverlichting.

De hoger geplaatste bumpers met stootrubbers van het G model waren het resultaat van strengere goedkeuringseisen in de USA. Met de introductie van deze regels, moesten bumpers bij een aanrijding tegen een vast obstakel bij een snelheid van maximaal 8 km/h (5 mph), de energie kunnen absorberen zonder dat er schade aan de carrosserie zou ontstaan. Om aan deze eis te voldoen, waren de bumpers voor de USA-markt via hydraulische botsenergiedempers aan de carrosserie bevestigd.

Voor modellen die niet voor de USA-markt waren, werden er meer voordelige botsenergieabsorberingspijpen gemonteerd in plaats van de hydraulische botsenergiedempers. Deze moesten worden vervangen na een aanrijding van achteren. Echter, de botsenergiedempers konden als meeruitvoering worden besteld.

Frames/portiergrepen
De 911 en 911 S hadden verchroomde ruitframes en portiergrepen.

Velgen
De 911 en 911 S waren standaard voorzien van 15" gegoten aluminium velgen van ATS.

Buitenspiegels
Het standaard 911 model had verchroomde buitenspiegels t/m modeljaar 1975. Vanaf modeljaar 1976, werden er grotere, elektrisch verstelbare buitenspiegels, gespoten in de carrosseriekleur gemonteerd.
Alleen de 911 S had verchroomde buitenspiegels in modeljaar 1974.

Motoren
Het standaard 911 model had een 6-cilinder boxermotor met een cilinderinhoud van 2,7 liter. In eerste instantie ontwikkelde deze 150 pk en 165 pk vanaf modeljaar 1976.
De motor van de 911 S ontwikkelde een vermogen van 175 pk.

Koplampringen
De koplampringen van de 911/911 S waren verchroomd.

Modelversies

911 2.7, 911 2.7 Targa (1974 - 1975)

911 2.7, 911 2.7 Targa (1974 - 1975)

Kenmerken
Bumpers met zwarte stootrubbers // motorkap met zwarte grille en geanodiseerd zwart 911 logo // verchroomde buitenspiegels // verchroomde ruitframes // verchroomde portiergrepen // verchroomde koplampringen // achterlichtpaneel met zwart Porsche logo

Targa: Targa rollbar van geborsteld Nirostastaal // achterruit van veiligheidsglas // kunststof dak; softtop als meeruitvoering, daarna weer standaard

911 S 2.7, 911 S 2.7 Targa (1974 - 1975)

911 S 2.7, 911 S 2.7 Targa (1974 - 1975)

Kenmerken
Bumpers met zwarte stootrubbers // verchroomde buitenspiegels // verchroomde ruitframes; in carrosseriekleur vanaf modeljaar 1975 // verchroomde portiergrepen // verchroomde koplampringen // achterlichtpaneel met zwart Porsche logo

Targa: Targa rollbar van geborsteld Nirostastaal // achterruit van veiligheidsglas // kunststof dak

911 2.7, 911 2.7 Targa (1976 - 1977)

911 2.7, 911 2.7 Targa (1976 - 1977)

Kenmerken
Bumpers met zwarte stootrubbers // buitenspiegels in carrosseriekleur, elektrisch verstelbaar // verchroomde ruitframes // verchroomde portiergrepen // verchroomde koplampringen // achterlichtpaneel met zwart Porsche logo

Targa: Targa rollbar van geborsteld Nirostastaal // achterruit van veiligheidsglas // softtop

 

Porsche 911/911S
911/911S  (1974-77)
Porsche 911 Carrera
911 Carrera  (1974-77/1984-89)
Porsche 911 SC
911 SC  (1978-83)
Porsche 912 E
912 E  (1976)
Porsche 911 Turbo
911 Turbo  (1977-89)