In modeljaar 1975 kwam er dankzij turbo-oplading een bijzonder krachtige versie van de Porsche 911, de 911 Turbo, op de markt.
Sinds zijn marktintroductie in modeljaar 1975 is de 911 Turbo (in eerste instantie intern de 930 genoemd) het topmodel in het 911 modellenprogramma geweest.
De 930 had verbrede achterwielkuipen waardoor hij in de breedte 12 cm groeide. Zwarte beschermfolie werd aan de voorzijde van de achterwielkuipen aangebracht. De motorkap had een onderscheidende achtervleugel met een hardrubberen rand.
Tot en met modeljaar 1977 was de motorkap gemaakt van glasvezelversterkt kunststof. Vanaf modeljaar 1978 was de motorkap gemaakt van plaatstaal en werd de vast gemonteerde kunststof achtervleugel veel groter om de laadluchtkoeler te kunnen integreren. De Turbo kreeg ook een uitlaatsysteem met dubbele eindpijp. Als de boost-drukregelklep van de uitlaatgasturbo geopend was, kwam de uitlaatgas alleen uit de linkereindpijp.
Vanaf modeljaar 1987 was de Turbo ook verkrijgbaar in de Targa en Cabriolet carrosserieversies.
Ten behoeve van modeljaar 1989 werd de handgeschakelde transmissie met 4 versnellingen vervangen door een versie met 5 versnellingen.
Cilinderinhoud/vermogen:
- Modeljaar 1975 - 1977 - 3,0 liter, 260 pk
- Modeljaar 1978 - 1989 - 3,3 liter, 300 pk